Tränat 2 dagar i rad :)


Nu så har man kommit igång riktigt med träningen med Bamse. Iallafall Agilityn.
Det tycker han är riktigt roligt. Igår så tränade vi agility en stund sen så kom dom andra utav vårat lilla gäng :)
då vart det att gå ner på stora planen och kolla när dom tränade med sina hundar.
Sen när det var Lisas och Mojjes tur så ville Lisa köra agility.. men då var det några andra på banan så då vart det lite Lydnad.
När det var jag och Bamse så vart det att testa ett A hinder ( det ser ut som ett A som hunden ska över).
Det gick väl så där.. När Bamse skulle ner därifrån så hoppar han sista biten, vilket inte är så bra..
De kan bryta något. aja, sen vart det dom andras tur och träna lite.. då såg vi att dom som hade vart på agility banan hade gått ner på stora planen..
då gick Lisa upp dit och byggde om banan igen, så som hon hade byggt den först..
Men då kommer den där jävla sur fittan och frågar vad Fan Lisa höll på med.
Och att HON hade byggt en bana.. Då sa Lisa att hon hade byggt en bana innan dom kom och tog över banan .. men men.. då tränade Lisa med Mojje, och den där sur fittan satt ju så klart och glodde hela tiden..
Lisa gick då av, för hon var klar.. då gick sur fittan ut på banan och flyttade om igen..
men då kom Petra med hennes Rottweiler Boel och började köra :P HAHAH as kul :D 
sen tog Petra ut sin andra rottweiler Walle. Ännu mer kul :D men men, sen orkade vi inte mer så då åkte vi alla hem :) då fick sur fittan banan I FRED :P


Idag så åkte jag hem först efter jobbet och satte mig i soffan och slappade, sen skickade jag sms till Lizi och kollade om vi skulle träna.. och det vart det :D
så jag åkte först iväg till Mc Donalds och köpte mat.. hade typ inte ätit något på jobbet..
iaf, så åkte jag till Brukshunds Klubben och käka :) Sen var det bara igång och träna.
Vi började med att sätta Bamse framför ett hinder och sedan lägga bollen framför,
och Bamse skulle hoppa över och ta sin belöning.. men det vart inte som jag tänkt mig fört :P
Han sprang på sidan om hindret eller kröp under :P men men, bara att träna mer.. Tunneln gick bättre :)
sen körde vi lite slalom och det börjar han fatta nästan direkt :) riktigt duktig var han idag :D så glad.
Blir att träna mer nästa vecka.
Ska lämna bamse till pappa och mamma imorgon och hämta honom på lördag kväll..
För vi ska på Power Meet :) det ska bli kul hoppas jag :D
aja, ska tvätta av mig sminket nu, och sedan krypa ner i den sköna sängen.
Bamse ligger här i vardagsrummet under bordet och är helt slut :)

God Natt
:)




Tjingeling*


Kommentarer
Postat av: Nettan

Bloggas för lite här!

2010-07-31 @ 18:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0